Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies Περισσότερα

Κατάλαβα!

Τι είναι τα cookies;

Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας όταν επισκέπτεστε ορισμένες ιστοσελίδες. Μας βοηθούν να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και να παρέχουμε μια καλύτερη και πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε εκτίμηση για το target group μας και τον τρόπο χρήσης που κάνει, για την αποθήκευση πληροφοριών σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού αυτού (και έτσι μας επιτρέπει να διαμορφώνουμε την ιστοσελίδα μας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του), να επιταχύνει τις αναζητήσεις και να αναγνωρίζουμε κάποιον όταν επιστρέφει στην ιστοσελίδα μας . Παρακαλούμε σημειώστε ότι τα cookies, δε μπορούν να βλάψουν τον υπολογιστή σας. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες, όπως για παράδειγμα στοιχεία πιστωτικών καρτών, αλλά χρησιμοποιούν κρυπτογραφημένες πληροφορίες για να βοηθήσουν στη βελτίωση της πλοήγησης στο site. Σας δίνουμε αυτές τις πληροφορίες, βάσει της πρόσφατης νομοθεσίας και σας βεβαιώνουμε ότι είμαστε ειλικρινείς και σαφείς αναφορικά με την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, όταν χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας.

H πολιτική των Cookies

Για να κάνετε πλήρη χρήση των στοιχείων στην ιστοσελίδα μας, ο υπολογιστής σας, το tablet ή το κινητό τηλέφωνο θα πρέπει να δέχεται cookies, για να μπορούμε να σας παρέχουμε μόνο ορισμένες εξατομικευμένες λειτουργίες της ιστοσελίδας με τη χρήση τους. Τα cookies δεν αποθηκεύουν πληροφορίες, όπως όνομα, διεύθυνση ή τα στοιχεία πληρωμής. Απλά κρατάνε τα στοιχεία με τα οποία κάνετε τη σύνδεση. Ωστόσο, αν επιθυμείτε να περιορίσετε, να μπλοκάρετε ή να διαγράψετε τα cookies από την ιστοσελίδα μας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον browser σας, για να γίνει αυτό. Κάθε browser είναι διαφορετικός, οπότε επιλέξτε από το μενού την επιλογή "Βοήθεια" (ή χειροκίνητα στη συσκευή του κινητού σας τηλεφώνου) για να μάθετε πώς να αλλάζετε τις επιλογές σχετικά με τα cookies.

Ειδήσεις σε τίτλους

 

 
 

Αρχείο

Ο Βουλευτής Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, κατέθεσε επίκαιρη επερώτηση στη Βουλή, μαζί με άλλους συναδέλφους Βουλευτές του κόμματος με αφορμή το ζήτημα της εξυγίανσης του ΟΣΕ. Στην επερώτηση αναφέρονται τα ακόλουθα : «Ο Σιδηρόδρομος αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά μέσα μαζικής μεταφοράς, παγκοσμίως. Είναι ασφαλές μέσο, οικονομικό, φιλικό προς το περιβάλλον, έχει δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών και όγκου εμπορευμάτων και μπορεί να κινείται με οποιεσδήποτε  καιρικές συνθήκες.

Δυστυχώς. όλο τα προηγούμενα χρόνια ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματά του και να αποτελέσει έναν αξιόπιστο, σύγχρονο και χωρίς οικονομικά προβλήματα οργανισμό που να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με ασφάλεια, εφάμιλλες και ανταγωνιστικές εκείνων του εξωτερικού, έτσι ώστε να συμβάλει στην ανάδειξη της χώρας μας σε σημαντικό διεθνές, διαμετακομιστικό και εμπορευματικό κέντρο.

Αντίθετα, ο Ο.Σ.Ε. σήμερα, αποτελεί τον πιο προβληματικό οργανισμό της Ευρώπης, με μεγάλα ελλείμματα.

Η σημερινή κυβέρνηση, στην προσπάθεια εξυγίανσης του Ο.Σ.Ε., κατέθεσε το Ν. 3891/3010 ο οποίος ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή και ο οποίος, μεταξύ των άλλων, προβλέπει για την λειτουργία του ετήσια επιδότηση  50 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε συνέχεια του πιο πάνω Νόμου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που  έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση των υποδομών του Ο.Σ.Ε.,  συνέταξε Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και σύμφωνα μ' αυτό προχώρησε σε αναστολή ολόκληρων τμημάτων του δικτύου, χωρίς μελέτη βιωσιμότητας., εντείνοντας έτσι τη βαθιά ύφεση και απομόνωση των περιοχών, από τις οποίες έχουν ανασταλεί τα δρομολόγια.

Συγκεκριμένα, αναστέλλεται η λειτουργία των εξής γραμμών:

?           Αθήνα - Αλεξανδρούπολη - Αθήνα

?           Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη

?           Λάρισα - Καλαμπάκα - Λάρισα

?           Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα ?Πάτρα

?           Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ - Καλαμάτα

?           Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο - Κόρινθος

?           Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι - Θεσσαλονίκη

?           Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι - Θεσσαλονίκη

?           Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην κατάργηση της κυκλοφορίας των κλιναμαξών και κλινοθεσίων, δηλαδή των υπηρεσιών κατάκλισης που εξυπηρετούσαν ασθενείς, υπερήλικες, οικογένειες κλπ., με ταυτόχρονη απόλυση των εργαζομένων σ' αυτές υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες στις εναπομείνασες γραμμές.

Και ενώ προβαίνει σε περικοπές ζημιογόνων δρομολογίων, συγχρόνως δρομολογεί το πολυδιαφημιζόμενο ΤΡΑΙΝΟΣΚΙ (θεσσαλονίκη - Καϊμακτσαλάν), η μέχρι σήμερα λειτουργία του οποίου έδειξε  ότι προτιμάται από δεκαπέντε μόνον επιβάτες, κατά μέσο όρο, ανά δρομολόγιο, φορτώνοντας έτσι και άλλα χρέη στον οργανισμό.

Η αναστολή λειτουργίας των προαναφερόμενων γραμμών συνεπάγεται και την αδυναμία εξυπηρέτησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς και κυρίως, προς το εξωτερικό, όπου καταργήθηκαν σχεδόν όλες οι γραμμές.

Επισημαίνεται ότι το 80% των εσόδων του Ο.Σ.Ε. προερχόταν από τις εμπορευματικές μεταφορές και ότι το 80% του εμπορευματικού έργου του ΟΣΕ, διακινούνταν, μέσω Θεσσαλονίκης, προς την υπόλοιπη Ελλάδα και τις χώρες της Βαλκανικής.

Πέραν της κατάργησης όλων των γραμμών εξωτερικού, την κατάσταση σης εμπορευματικές μεταφορές επιδεινώνει ακόμη περισσότερο και η υποβάθμιση της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορευμάτων Θεσσαλονίκης, της οποίας ο τοποθετημένος από την κυβέρνηση Γενικός Διευθυντής, εδρεύει στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα στις ανάγκες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται καθημερινά, στο συντονισμό των εμπορευματικών μεταφορών.

Οι ενέργειες αυτές υποβάθμισαν τελείως την σημασία και την σπουδαιότητα τον σιδηροδρόμου και της Θεσσαλονίκης, διαχρονικά, ως κέντρου διακίνησης εμπορευμάτων και συνδυασμένων μεταφορών (ΠΑΘΕ - Εγνατία οδός - Λιμάνι -Σιδηρόδρομος - Αεροδρόμιο)

Το όλο εγχείρημα δείχνει ότι η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των εξελίξεων, με βεβιασμένες κινήσεις και επιχειρήματα που δεν μπορούν να πείσουν, προσπαθεί να εφαρμόσει ένα σχέδιο εξυγίανσης αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αφού το μόνο που φαίνεται ως βέβαιο είναι η περαιτέρω υποβάθμιση του Ο.Σ.Ε.

 

Με δεδομένο ότι:

1.         Ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται ως σημαντικό εθνικό κεφάλαιο και σημαντικό μέσο μεταφοράς, με σαφή κοινωνικό αλλά και οικολογικό χαρακτήρα, που έχει και πρέπει να έχει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας.

2.         Η  αναστολή δραστηριοτήτων δεν φαίνεται να αποτελεί ενέργεια που θα βοηθήσει στην εξυγίανση του Ο.Σ.Ε. αλλά, αντιθέτως, θα τον υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο.

3.         Η κυβέρνηση δεν αναζήτησε εναλλακτικό στάρια μείωσης του κόστους παραγωγής του μεταφορικού έργου και εφάρμοσε την εύκολη λύση της περικοπής δρομολογίων.

4.         Έχουν περικοπεί γραμμές που είχαν ικανοποιητική πληρότητα (Θεσσαλονίκη- Φλώρινα, Δυτική Θεσσαλία) και οι οποίες για να συνεχίσουν να λειτουργούν μαζί με τις γραμμές της Πελοποννήσου, χρειάζονταν ένα ποσοστό της τάξεως του 15% περίπου από τα 50 εκατομμύρια ευρώ των επιχορηγήσεων που διαθέτει η πολιτεία ετησίως.

5.         Παραμένουν σε λειτουργία γραμμές με οριακή πληρότητα και με ανύπαρκτο έλεγχο, όπου οι επιβάτες ταξιδεύουν καθημερινά "δωρεάν", όπως ο Προαστιακός της Αθήνας, απαιτούν δε, μαζί με τη γραμμή Θεσσαλονίκης-Αθήνας, σχεδόν το σύνολο της ετήσιας επιχορήγησης των 50 εκατομμυρίων ?.

6.         Αχρηστεύονται υποδομές, για τον εκσυγχρονισμό των οποίων δαπανήθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ και οι οποίας σήμερα, επειδή μένουν ανενεργές και αφύλακτες, καταστρέφονται και λεηλατούνται.

7.         Υπάρχει κίνδυνος καταδίκης της χώρας και επιβολής αψηλών προστίμων, για κατάργηση γραμμών οι οποίες πρόσφατα ανακαινίστηκαν και εκσυγχρονίστηκαν με πόρους της Ε. Ε. και δανεισμό του Ο.Σ.Ε

8.         Η    ουσιαστική     κατάργηση    της    Γενικής    Διεύθυνσης    εμπορευμάτων Θεσσαλονίκης και η μείωση λειτουργίας των γραμμών εξωτερικού, μετατοπίζουν το κέντρο  διακίνησης   εμπορευμάτων  στα  Σκόπια   και   τη   Σόφια,   με   παράλληλη αναβάθμιση των δυο ανταγωνιστικών λιμένων της Θεσσαλονίκης, δηλαδή του

Δυρραχίου στην Αλβανία και της Βάρνας στη Βουλγαρία.  Αυτό αποτελεί σημαντικό πλήγμα  για  τον  Ο.Σ.Ε.,   τη  Θεσσαλονίκη,  τη   Βόρεια  Ελλάδα  και την εθνική οικονομία.

9.   Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων του Ο.Σ.Ε. (σε ορισμένες περιπτώσεις και μέχρι 120%) καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα του Ο.Σ.Ε. και σε συνδυασμό με τις χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες, τον καθιστά μη ελκυστικό.

10.  Μέχρι και σήμερα συνεχίζονται οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες κατοίκων από τις περιοχές που  έχουν ανασταλεί δρομολόγια (Φλώρινα - Έδεσσα - Θεσσαλία κλπ.}.

Ερωτάται  ο αρμόδιος Υπουργός :

1)  Με ποιά λογική η κυβέρνηση αποφάσισε με ευκολία την αναστολή γραμμών, χωρίς την αναζήτηση εναλλακτικών σεναρίων περικοπής δαπανών;

2)    Ποιά είναι τα οικονομικά στοιχεία, αναλυτικά ανά δρομολόγιο, βάσει των οποίων τα δρομολόγια που αναστέλλονται, θεωρήθηκαν τα πλέον ζημιογόνα;

3)  Με ποιό τρόπο γίνεται η κατανομή της επιχορήγησης των 50 εκ. ? και ποιά δρομολόγια αποφασίσθηκε να επιδοτηθούν;

4)   Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν ανασταλεί;

5)  Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η αναβάθμιση της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορευμάτων   Θεσσαλονίκης  με  μόνιμη   παρουσία   Γενικού   Διευθυντή  και η επαναλειτουργία των γραμμών εξωτερικού, οι οποίας μπορούν να δώσουν σημαντικά έσοδα   στον   οργανισμό   από τις  εμπορευματικές   μεταφορές,   με   παράλληλη αναβάθμιση του λιμένα της Θεσσαλονίκης;

6)  Ποιά μέτρα έχει λάβει η κυβέρνηση για την διαφύλαξη της περιουσίας του οργανισμού, καθώς και την αποφυγή του κινδύνου επιβολής προστίμου, λόγω της απαξίωσης και της εγκατάλειψης των έργων, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση;»

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό,ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Media Kit


click image to open (pdf)

 

Follow us on Twitter

prefix="og: http://ogp.me/ns# fb: http://ogp.me/ns/fb#"