Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Σύμφωνα με το ανώτατο δικαστήριο, για το ακατάλληλο και επικίνδυνο προϊόν πρέπει να "τιμωρηθεί" η παραγωγός ή η προμηθεύτρια εταιρεία, που διαψεύδει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σχετικά με το προσδοκώμενο όριο ασφάλειας του προϊόντος. Γιατί η παραγωγή και διάθεση ελαττωματικού προϊόντος που θέτει σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών αποτελεί συμπεριφορά που εξέρχεται από τα όρια της θεμιτής δράσης του παραγωγού ή προμηθευτή και συνεπώς είναι παράνομη.
Ηθική βλάβη
Έτσι δικαιολογείται η αξίωση χρηματικής ικανοποίησης του καταναλωτή, ακόμα και εάν δεν προκλήθηκε πρόβλημα υγείας (π.χ. τροφική δηλητηρίαση), αφού πρέπει να αποζημιωθεί για την ηθική βλάβη και την ψυχική ταλαιπωρία που υπέστη.
Η γευστική... δοκιμασία έλαβε χώρα προ 8ετίας, όταν αντρόγυνο ψωνίζοντας σε σούπερ μάρκετ της Αττικής αγόρασε -μεταξύ άλλων- και σοκολάτες που άρεσαν πολύ στα παιδιά τους (6 και 3 ετών τότε). Μόλις γύρισαν στο σπίτι άνοιξαν αμέσως μια σοκολάτα και τη μοιράστηκαν όλοι μεταξύ τους.
Καθώς δοκίμαζε το κομμάτι του ο πατέρας διαπίστωσε αηδιασμένος ότι υπήρχαν στη σοκολάτα ζωντανά σκουλήκια. Τα παιδιά τρομοκρατήθηκαν στη θέα των σκουληκιών και ύστερα από λίγο παραπονέθηκαν για πόνους στην κοιλιά, ενώ διαταραχές ένιωσαν και οι γονείς τους που δοκίμασαν ένα κομμάτι.
Στο Κέντρο Υγείας όπου έσπευσαν διαπιστώθηκε ότι γλίτωσαν την τροφική δηλητηρίαση και δεν χρειάστηκε να νοσηλευτούν.
Πήραν ωστόσο οδηγίες για το πώς θα έπρεπε να αντιδράσουν αν είχαν άλλα συμπτώματα αργότερα, κάτι που τελικά αποφεύχθηκε.
Τη σοκολάτα με τα σκουλήκια την έβαλαν σε ένα τάπερ και την παρέδωσαν στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής, υποβάλλοντας προφορικά μήνυση, με συνέπεια να διωχθεί ποινικά ο υπεύθυνος της προμηθεύτριας εταιρείας και να καταδικαστεί πρωτόδικα σε 5μηνη φυλάκιση για παράβαση της αγορανομικής διάταξης που απαγορεύει τη διάθεση ακατάλληλων τροφίμων, επικίνδυνων για την υγεία των πολιτών.
Πιλότος και για άλλες υποθέσεις
Η αρεοπαγιτική απόφαση (1264/10) ανοίγει τον δρόμο για να διεκδικούν οι καταναλωτές αποζημιώσεις για τα χαλασμένα προϊόντα που βρίσκουν πολύ συχνά στα ράφια καταστημάτων, σούπερ μάρκετ, αλλά και σε εστιατόρια κ.λπ., αφού δεν χρειάζεται βλάβη της υγείας, αλλά αποζημιώνεται ακόμα και η αηδία που υφίσταται ο παθών. Μάλιστα -κατά τον ΑΠ- ευθύνη αποζημίωσης έχει οπωσδήποτε και η εισαγωγέας εταιρεία, ανεξάρτητα από το αν προμηθεύτηκε το προϊόν από άλλη χώρα (κοινοτική ή όχι).
Πηγή: www.ethnos.gr