Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
"Μαχαίρι" ακόμη και σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα είναι αποφασισμένοι να βάλουν 6 στους 10 Έλληνες (ποσοστό 58%, που είναι το δεύτερο υψηλότερο μετά του Μεξικού με 67%), με το 74% να δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί προσωπικά από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Την ίδια ώρα, και προκειμένου να αντεπεξέλθουν στη δραματική μείωση των εισοδημάτων τους, περισσότεροι από 5 στους 10 Έλληνες (ποσοστό 53%) δήλωσαν ότι θα μειώσουν τα έξοδά τους τους επόμενους 12 μήνες, όταν ακόμη και στην Ινδία το ποσοστό αυτό είναι? μόλις 42%.
Τα αποκαλυπτικά αυτά στοιχεία προκύπτουν από τη φετινή έρευνα της The Boston Consulting Group (BCG) για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, υπό τον τίτλο "Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα των Καταναλωτών", που παρουσιάστηκε προχθές σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικανού Επιμελητηρίου, σύμφωνα με τα ευρήματα της οποίας μεσοσταθμικά 7 στους 10 θα αναβάλουν τις αγορές που μπορούν να περιμένουν και θα μειώσουν τις δαπάνες στα μη απαραίτητα.
Συγκεκριμένα, 7 στους 10 (73%) δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες στα μη απαραίτητα, 8 στους 10 (79%) θα αναβάλουν τα έξοδα που μπορούν να περιμένουν, 7 στους 10 (71%) θα κάνουν περισσότερες αγορές προϊόντων σε προσφορά, ποσοστό 64% θα αναζητήσει καλύτερες τιμές εντός των καταστημάτων, ενώ 69% δήλωσε ότι θα κάνει περισσότερες αγορές στα εκπτωτικά καταστήματα.
Αντίστοιχο είναι και το ποσοστό, ήτοι 65%, όσων δήλωσαν αποφασισμένοι να μειώσουν τις δαπάνες τους στις κατηγορίες μη τροφίμων, ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι θα το αυξήσει, όταν στη γειτονική Τουρκία μόνο το 45% δήλωσε ότι θα μειώσει τις συγκεκριμένες δαπάνες.
Ακόμη πιο ανησυχητικά για τη βιομηχανία και το εμπόριο είναι τα ευρήματα για τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών στην κατηγορία των τροφίμων, με το 58% να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες του, όταν σχεδόν στο σύνολο των χωρών που εξετάζονται στη συγκεκριμένη έρευνα το ποσοστό αυτό είναι κάτω από το 50%, με μοναδικές εξαιρέσεις την Ισπανία με 55% και το Μεξικό με 67%.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, μεγαλύτερο "μαχαίρι" είναι αποφασισμένοι να βάλουν οι Έλληνες σε οινοπνευματώδη, μπίρες, κονσέρβες, ενεργειακά ποτά, έτοιμα γεύματα, αναψυκτικά, ακόμη και στο εμφιαλωμένο νερό.
Ο επικεφαλής της BCG στην Αθήνα, κ. Βασίλης Αντωνιάδης, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε ότι η ιδιωτική κατανάλωση ανέκαθεν ήταν παράμετρος-κλειδί του εθνικού ΑΕΠ και παρά τη μείωσή της παραμένει το 76% του παραγόμενου εισοδήματος.
Από την έρευνα της BCG προκύπτουν και σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπως η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κ.λπ.) αλλά και η "έξυπνη" αξιοποίηση του Διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, που δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όσους μπορούν να το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.
Πηγή: http://www.euro2day.gr, της Αλεξάνδρας Γκίτση