Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Ριζικές αλλαγές στα προγρά??ατα σπουδών σε όλη την κλίμακα της σχολικής εκπαίδευσης (Δη?οτικό, Γυ?νάσιο και Λύκειο) και νέο σύστη?α πρόσβασης συνδεδεμένο ?ε τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, όπως και αλλαγές στη διοικητική δο?ή των σχολείων θα ανακοινώσει, το επό?ενο χρονικό διάστη?α το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών, η Α? Λυκείου θα είναι τάξη γενικής παιδείας, η οποία θα λειτουργεί ως γέφυρα ?εταξύ Γυ?νασίου και Λυκείου, ενώ η Β? και Γ? θα αποτελέσουν τάξεις σταδιακής ε?βάθυνσης και εξειδίκευσης. Στην Α' Λυκείου, η οποία χαρακτηρίζεται τάξη γενικής Παιδείας, διατηρείται ο βασικός κορμός των σημερινών υποχρεωτικών μαθημάτων: Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθη?ατικά, Φυσική, Χη?εία και Θρησκευτικά. Οι μαθητές, επίσης, θα διαλέγουν ομάδες ?αθημάτων επιλογής, ενώ θα υπάρχουν ώρες για δραστηριότητες ως μαθήματα επιλογής. Θα υπάρχουν τρία κοινά μαθήματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου για όλους τους μαθητές:
-Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
-Ιστορία
- Σχέδιο Έρευνας.
Στη Β' Λυκείου θα μειώνεται σημαντικά το σκέλος των Αρχαίων Ελληνικών και σχεδόν θα εξαφανίζεται στη Γ' τάξη.
Μαθήματα υποχρεωτικά και επιλογής στη Β" και Γ' Λυκείου- Κατευθύνσεις
Η Β' και η Γ' τάξη του Λυκείου γίνονται προθάλα?ος της εισαγωγής στην Τριτοβάθ?ια Εκπαίδευση. Στις δυο αυτές τάξεις, θα υπάρχουν υποχρεωτικά ?αθή?ατα και ?αθή?ατα επιλογής και δραστηριότητες και ?ε βάση αυτά θα οδηγούνται στην ο?άδα σχολών της επιλογής τους. Οι Κατευθύνσεις είναι δύο στη Β? Λυκείου και γίνονται τρεις στη Γ? Λυκείου, οι οποίες αντιστοιχούν στις βασικές κατηγορίες σχολών:
Πολυτεχνικές Μαθη?ατικοφυσικές και Ιατρικές,
Οικονο?ικές, Πολιτικές, Κοινωνιολογικές και Παιδαγωγικές,
Νο?ικές και Φιλοσοφικές.
Με βάση τις σχολές θα καθορίζονται συντελεστές βαρύτητας στα ?αθή?ατα.
Σε σχολές και όχι σε τμήματα θα εισάγονται οι φοιτητές
Μια άλλη μεγάλη αλλαγή, με το νέο σύστη?α, είναι το γεγονός πως οι υποψήφιοι θα ?παίνουν σε σχολή και όχι σε τ?ή?α. Από το ακαδη?αϊκό έτος 2014-15, μονάδα υποδοχής του φοιτητή θα είναι η σχολή, η οποία θα κάνει την ανάπτυξη του ενιαίου προγρά??ατος σπουδών του πρώτου ακαδη?αϊκού έτους.
Οι τελειόφοιτοι του Λυκείου, όταν θα μπαίνουν στις νέες σχολές, θα παρακολουθούν κύκλους ?αθη?άτων και ύστερα από εξετάσεις θα κατευθύνονται στην εξειδίκευση που επιθυ?ούν.
Πέρα όμως από τις αλλαγές στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο, σημαντικές αλλαγές ετοιμάζονται στα προγράμματα σπουδών και στις μεθόδους διδασκαλίες στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Διευθυντή
Στο σχέδιο νό?ου που ετοίμασε το υπουργείο Παιδείας αποδυνα?ώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο. Τις αρ?οδιότητές του συγκεκριμένου οργάνου αναλαμβάνει ο διευθυντής, που έχει πλέον ενισχυ?ένο ρόλο και επιφορτίζεται πολλές από τις αρ?οδιότητες των υπό κατάργηση Γραφείων Εκπαίδευσης . Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων χάνει τη σημασία του, καθώς περιορίζεται μόνο στο να καταθέτει προτάσεις.
Πηγή: reporter.gr