Αρχείο
-
Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Οι Έλληνες ντοκιμαντερίστες αποτυπώνουν τις ανησυχίες τους και καταθέτουν τη δική τους μοναδική ματιά, μέσα από αξιόλογες δημιουργίες.
Επιλέγοντας ως κεντρικούς άξονες, θέματα που αφορούν την πολιτική επικαιρότητα, την οικονομική κρίση, τις προκαταλήψεις, την ανθρώπινη φύση, το περιβάλλον, την ιστορία και την τέχνη, οι Έλληνες κινηματογραφιστές δίνουν και φέτος δυναμικό παρών στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου Αιώνα, το οποίο θα διεξαχθεί από την Παρασκευή 13 Μαρτίου, μέχρι και την Κυριακή 22 Μαρτίου. Το Tvxs.gr και φέτος θα δώσει το παρών σ' ένα από τα κορυφαία φεστιβάλ στο είδος του και θα σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από τη διοργάνωση καθώς και τις προτάσεις μας για τις προβολές του.
Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στα τμήματα του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο ξεκίνησε με τα "highlights" της φετινής διοργάνωσης - «Μία πρώτη ματιά στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης» - και συνεχίστηκε με τις «Ανατρεπτικές Φωνές του Γερμανικού Ντοκιμαντέρ», σήμερα ανακαλύπτουμε μαζί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στο πλαίσιο της διοργάνωσης.
Συνολικά 63 ελληνικά ντοκιμαντέρ θα παρουσιαστούν, τόσο στο διεθνές πρόγραμμα, όσο και στο ελληνικό πανόραμα, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ θεματικό φάσμα που συγκροτεί ένα πολύμορφο καλειδοσκόπιο του κόσμου μας. Πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, εικόνες της κρίσης, ανθρώπινα δικαιώματα, πορτρέτα ανθρώπων με ξεχωριστές ιστορίες ζωής, Τέχνη, παραδόσεις, αλλά και μνήμες από το παρελθόν, προσκαλούν το κοινό σ' ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό ταξίδι.
Αποκαλυπτικά και εξαιρετικά ανθρώπινα, τα ελληνικά ντοκιμαντέρ που συμμετέχουν στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα ανασυνθέτουν τη σύγχρονη πραγματικότητα σε όλες τις εκφάνσεις της. Το κοινό θα έχει έτσι την ευκαιρία να γνωρίσει το έργο νέων κινηματογραφιστών, αλλά και να παρακολουθήσει στην μεγάλη οθόνη τις καινούργιες δημιουργίες, που θα παρουσιάσουν αξιόλογοι και ήδη καταξιωμένοι ντοκιμαντερίστες.
Πολιτική
Το "Burning from the Inside" της Μάρσιας Τζιβάρα (φώτο) κινείται ανάμεσα σε Βερολίνο και Αθήνα θέτοντας στο επίκεντρο την κρίσιμη ελληνική πραγματικότητα. Ενώ το ντοκιμαντέρ "WHAT POLITICA μια απολιτίκ ποδοσφαιρική ιστορία" του Τάσου Αλευρά, αναρωτιέται αν «μπορεί η πολιτική να παραμείνει έξω από τα γήπεδα;», μιλώντας παράλληλα για τις διαφορετικές όψεις του φαινομένου, σε μία ιδιαίτερα επίκαιρη δημιουργία.
Ο Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από το ντοκιμαντέρ του «Φασισμός Α.Ε.», εξετάζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του φασισμού. Με διεισδυτική ματιά, ο δημιουργός ανιχνεύει και παρουσιάζει μεταξύ άλλων, τον ρόλο συγκεκριμένων επιχειρηματιών, πολιτικών και εκδοτικών συγκροτημάτων, που συνέβαλαν δραστικά στην άνοδο της άκρας δεξιάς και του φασισμού, τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα...
Στην επίσης πολιτικά φορτισμένη περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών, μας μεταφέρει το νέο ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου, με θέμα τη διεθνή συνωμοσία που οργανώθηκε το 1969 με στόχο την απόδραση του εξόριστου πρώην υπουργού Γεώργιου Μυλωνά από την Αμοργό (φώτο). Συνεπής στο ραντεβού του με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ο δημιουργός μετά τις πάντα επίκαιρα δημιουργίες του: “Νεοναζί: Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης” και "Η Νονά", επιστρέφει με το νέο του ντοκιμαντέρ: "Απόδραση από την Αμοργό" (φώτο άρθρου). Μια συγκλονιστική ιστορία για το αληθινό πρόσωπο της χούντας.
Κρίση και Μετα-Κρίση
Το ντοκιμαντέρ "A Haircut Story" της Δανάης Στυλιανού (φώτο) εστιάζει στο κούρεμα των καταθέσεων που εφαρμόστηκε στην Κύπρο πριν από δύο χρόνια. Παράλληλα, τους Έλληνες ντοκιμαντερίστες απασχολούν οι επιπτώσεις της κρίσης σε πολλαπλά επίπεδα. Το φιλμ "We Are Fucked Sunshine!" της Δέσποινας Γραμματικοπούλου συνθέτει το πορτρέτο μιας χαμένης γενιάς στη σύγχρονη Ελλάδα. Ενώ το "Emery Tales" των Σουζάνε Mπάουζινγκερ και Στέλιου Ευσταθόπουλου στους εργάτες των λατομείων της Νάξου που παλεύουν για επιβίωση.
Το "Non Omnis Moriar" της Θεοδοσίας Γραμματικού εστιάζει στην απεργία της Ελληνικής Χαλυβουργίας. Στο ντοκιμαντέρ φωτίζονται οι πτυχές που έκαναν αυτόν τον αγώνα τόσο ξεχωριστό. Ο τίτλος του, είναι μια λατινική έκφραση και σημαίνει δεν θα πεθάνω ολόκληρος, (κάτι θα μείνει από εμένα). Αυτό θέλει να αναδείξει το ντοκιμαντέρ. Βασιζόμενο στον χρόνο ακολουθεί την εξέλιξη της απεργίας.
Σε παρόμοιο κλίμα, εκτυλίσσεται και το ντοκιμαντέρ "Το ψάρι στο βουνό - Πέραμα" της Στρατούλας Θεοδωράτου, με θέμα την κατάρρευση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στο Πέραμα και τα συνακόλουθα κοινωνικά προβλήματα. Από την άλλη, το ντοκιμαντέρ "Εγώ και οι άλλοι" της Θέλγιας Πετράκη (φώτο) καταγράφει την καθημερινότητα του Ζάννειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας και Αγωγής, το οποίο έπειτα από 130 χρόνια προσφοράς, παύει να λειτουργεί το 2013 λόγω κρίσης.
Ενώ το φιλμ "Oppression" των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη (φώτο) σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.
Παράλληλα στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε και πάλι στην μεγάλη οθόνη το νέο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου: «Αγορά» (Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές). Άρτιο αισθητικά και καλά τεκμηριωμένο, το έργο προσφέρει μία ενδελεχής ανασκόπηση του τι πραγματικά συνέβη τα τελευταία κρίσιμα χρόνια στην Ελλάδα, μέσα από καταλυτικές συνεντεύξεις, αλλά και παρουσίαση των πιο καθοριστικών γεγονότων που επηρέασαν την εξέλιξη της χώρας.
Διαβάστε επίσης:Συνέντευξη - Ο Γ. Αυγερόπουλος μιλά για το «Agora», την κρίση & τις εκλογές
Κόντρα στις Προκαταλήψεις
Ο σκηνοθέτης Μενέλαος Καραμαγγιώλης («J.A.C.E.», «Black Out» ) επιστρέφει με το «Μίλαντ, Ο Πλανήτης Μου», μια ταινία που καταγράφει την ιστορία και τον αγώνα μιας οικογένειας μεταναστών που προσπαθούν να ενωθούν ξανά, με την πολύτιμη βοήθεια της ΜΚΟ «Άρσις».
Ενώ, το "Sam Roma - Είμαστε Τσιγγάνοι" της Μαρίνας Δανέζη, διεισδύει στα άδυτα των κοινοτήτων των ρομά για να αναδείξει τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν, αλλά και την ιδιαίτερη κουλτούρα τους.
Εκτός Συνόρων
Στην Αφρική διαδραματίζονται τρία από τα ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στη φετινή διοργάνωση. Το φιλμ "Ο Θεός δεν μοιράζει καραμέλες" του Βαγγέλη Καλαμπάκα (φώτο), αναφέρεται στα ορφανά παιδιά της Αιθιοπίας και αποτυπώνει την καθημερινότητα των ιδρυμάτων που τα φιλοξενούν. Στον απόηχο της τραγικής γενοκτονίας στη Ρουάντα, επιζώντες και δολοφόνοι μαθαίνουν να συνυπάρχουν στο ντοκιμαντέρ "A Place for Everyone" των Άγγελου Ράλλη και Χανς Ούλριχ Γκεσλ.
Ενώ το "Excision" της Βικτώριας Βελλοπούλου (φώτο) θίγει το ευαίσθητο ζήτημα της κλειτοριδεκτομής στην Κένυα. Σε μια άλλη γωνιά του πλανήτη, στο Τατζικιστάν, το ντοκιμαντέρ "The New Plastic Road" των Άγγελου Τσαούση και Μυρτώς Παπαδοπούλου αναλύει τις οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται σε αυτό το πρώην τμήμα του «δρόμου του Μεταξιού». Με επίκεντρο το Θιβέτ, ένα από τα πιο σημαντικά θρησκευτικά κέντρα του κόσμου, εκτυλίσσεται το ντοκιμαντέρ "Προσκύνημα" των Μαριάννας Αστρακά και Γιώργου Φωτιάδη.
Από Γενιά σε Γενιά
Με παραδόσεις και πρακτικές που μεταβάλλονται ή χάνονται, καταπιάνονται αρκετά ντοκιμαντέρ του 17ου ΦΝΘ. Στο "Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί" του Βασίλη Λουλέ (φώτο), οι λαϊκοί παραμυθάδες της ελληνικής υπαίθρου αφηγούνται στην κάμερα παραμύθια και ιστορίες, ως τελευταίοι θεματοφύλακες της προφορικής αφήγησης. Στο ντοκιμαντέρ "Παπόριας" του Στρατή Βογιατζή, ένας καραβομαραγκός από τη Χίο προσπαθεί να διασώσει και να διαδώσει τα μυστικά μιας τέχνης που τείνει να εκλείψει. Ενώ το ντοκιμαντέρ "Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια" της Λώρας Μαραγκουδάκη, ρίχνει μια χιουμοριστική και εις βάθος ματιά στην επί δεκαετιών αποδεκτή «παράδοση» της ανοιξιάτικης λαθροθηρίας στα Ιόνια νησιά.
Το "Χαίρε και πιεί ευ" της Λένας Αθανασοπούλου μας ξεναγεί σε οινοποιεία της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, διερευνώντας το μύθο και την ιστορία του κρασιού. Σε διαφορετικό κλίμα, το ντοκιμαντέρ "Καλιαρντά" της Πάολας Ρεβενιώτη καταγράφει την ιστορία της κρυφής γλώσσας των ομοφυλόφιλων της Ελλάδας από τη δεκαετία του ’40 ως τη δεκαετία του ‘80, καθώς και την εξέλιξη της ομοφυλοφιλικής ζωής στη χώρα.
Με επίκεντρο τον Άνθρωπο
Τα ντοκιμαντέρ του 17ου ΦΝΘ αναδεικνύουν τις πολλαπλές όψεις της ανθρώπινης φύσης. Στο "Μάνα" της Βάλερυ Κοντάκος, εδώ και μισό αιώνα οι θαρραλέες πρωτεργάτιδες του Λυρείου Παιδικού Χωριού περιθάλπουν παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά, χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος και την εκκλησία. Μια εξαιρετικά ανθρώπινη ματιά στο χώρο της ψυχικής υγείας ρίχνει το ντοκιμαντέρ "Ψ" της Καλλιόπης Λεγάκη (φώτο), μέσα από εξομολογήσεις ατόμων που έχουν βιώσει ψυχικές ασθένειες. Το ντοκιμαντέρ "ΕΣΥ να με θυμάσαι" του Κωστή Κεκελιάδη με άξονα το ΕΣΥ, καταγράφει τις συνέπειες της κατάρρευσης του δημόσιου συστήματος υγείας και τη διάλυση του κράτους πρόνοιας. Από την άλλη, ένας καθημερινός, ανθρώπινος διάλογος εκτυλίσσεται στο ντοκιμαντέρ "Μάλλον…" της Άννας Κεσίσογλου.
Περιβάλλον
Με φόντο τα πλούσια οικοσυστήματα της Ελλάδας, το ντοκιμαντέρ "Στη Φωλιά του Χρόνου" του Αλέξανδρου Παπαηλιού (φώτο), παρακολουθεί τη διαδρομή και τις σκέψεις τριών ανθρώπων μέσα σ' ένα διάστημα δεκαπέντε ετών, το οποίο σημαδεύτηκε από ριζικές αλλαγές στη χώρα. Σ' ένα μικρό νησί διαδραματίζεται το ντοκιμαντέρ "Little Island" του Άγγελου Ψωμόπουλου, με ήρωα έναν άνθρωπο που, παρά τις αντιξοότητες, έζησε εκεί μόνος του για 40 χρόνια.
Ξεχωριστές Προσωπικότητες
Άνθρωποι με πολύ ιδιαίτερες ιστορίες ζωής δεσπόζουν σε πολλά από τα ντοκιμαντέρ του Φεστιβάλ. Στο φιλμ "Η Αρχαιολόγος" του Κίμωνα Τσακίρη (φώτο), μια δραστήρια αρχαιολόγος στη Δυτική Μακεδονία, δίνει την τελευταία μάχη της καριέρας της με σκοπό να σώσει ένα μεγάλο αρχαιολογικό χώρο.
Το ντοκιμαντέρ "Ολυμπία" του Σταύρου Ψυλλάκη, παρακολουθεί την ομώνυμη πρωταγωνίστρια, μια έγκυο καρκινοπαθή. Από την άλλη, στο "Un Condor" του Γιάννη Κολόζη, ο αυτοεξόριστος - λόγω Πινοτσέτ - Χιλιανός, Σέρχιο Κοντρέρας, επισκέπτεται την πατρίδα του έπειτα από 38 χρόνια.
Στο "Dan Georgakas - Επαναστάτης της Διασποράς" του Κώστα Βάκκα, ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός ποιητής, συγγραφέας, κινηματογραφικός κριτικός και ακτιβιστής της Αριστεράς, Νταν Γεωργακάς, αυτοβιογραφείται μπροστά στην κάμερα, ενώ το φιλμ "Παύλος - Ένας Ασυνήθιστος Βασιλιάς" του Νίκου Πολίτη, σκιαγραφεί το πορτρέτο του βασιλιά Παύλου, με άγνωστα στιγμιότυπα της πορείας του. Ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης στο "La vida pura" αποτυπώνει την καθημερινότητα του Τζόνι, ενός 25χρονου Βαρκελονέζου πορνοστάρ. Στο "Έλντα, μια γέννα" του Χρίστου Ξενιτόπουλου, μια μαία προτείνει στις γυναίκες έναν εναλλακτικό τρόπο τοκετού στο σπίτι, ενώ στο "Νανά" της Λάρα Κρίστεν μια εβδομηντάχρονη τρανσέξουαλ που ζει στη Θεσσαλονίκη αφηγείται αφοπλιστικά στο φακό στιγμές από τη ζωή της.
Εικόνες από το Παρελθόν
Ένα ποιητικό οδοιπορικό στο χθες και το σήμερα της Αρκαδίας πραγματοποιεί το ντοκιμαντέρ "Αρκαδία Χαίρε" του Φίλιππου Κουτσαφτή (φώτο). Ο σκηνοθέτης, έχοντας μας χαρίσει ένα από τα σημαντικότερα ντοκιμαντέρ του νέου ελληνικού σινεμά, το «Αγέλαστος Πέτρα» (2000), επιστρέφει - έχοντας μεσολαβήσει το 2007, το «ΤΟ.RA.KE.» - με νέα του δημιουργία.
Στις θηριωδίες των ναζί στη νότια Κρήτη εστιάζει το ντοκιμαντέρ "Πυρπόληση γυναικών στην Καλή Συκιά - «Ολοκαύτωμα» από Γερμανούς Ναζί κατά τη διάρκεια της κατοχής" του Τάσου Μπιρσίμ, ενώ τα "Γεγονότα στη Φώκαια 1914" των Ανιές Σκλάβου και Στέλιου Τατάκη εξιστορούν το χρονικό της βίαιης μετατόπισης του ελληνικού πληθυσμού από τις Ιωνικές αποικίες της Μικράς Ασίας. Το ντοκιμαντέρ "Χαλκηδόνα" του Γρηγόρη Οικονομίδη καταγράφει την ιστορική εξέλιξη της ομώνυμης συνοικίας της Κωνσταντινούπολης, μέσα από μαρτυρίες, αρχειακό και σύγχρονο υλικό.
Με αφετηρία τη γερμανική κατοχή, στην ταινία "Παράδοξη Πατρίδα" του Νίκου Ασλανίδη, η πολιτική, η Ιστορία και οι οικογενειακοί δεσμοί συμπλέκονται με απροσδόκητο τρόπο. Το ντοκιμαντέρ "Αμαρτωλά κρανία;" του Μανώλη Δημελλά, διερευνά τη μυστηριώδη ομερτά που καλύπτει την εκτέλεση τριών νεαρών αγοριών από την Κάρπαθο, κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στις "Πολυαγαπημένες μέρες" του Κωνσταντίνου Πατσαλίδη, οι κάτοικοι ενός μικρού κυπριακού χωριού θυμούνται νοσταλγικά τα γυρίσματα μιας χολιγουντιανής ταινίας που έγιναν στον τόπο τους το ’70, ενώ "Το πέρασμα του κομήτη Ρεμπώ από την Κύπρο" του Κώστα Νταντινάκη αναφέρεται στην πολυτάραχη ζωή του Γάλλου λογοτέχνη, δίνοντας έμφαση στη σχέση του με την Κύπρο.
Τέχνη σε Πρώτο Πλάνο
Ποικίλες μορφές τέχνης αναδεικνύονται σε πολλά από τα ντοκιμαντέρ της φετινής διοργάνωσης. Στο "Εδώ δεν υπάρχει άσυλο" του Μιχάλη Καφαντάρη αναβιώνει η ανεξάρτητη μουσική σκηνή της Αθήνας της δεκαετίας του ’80, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις έντονες πολιτικοκοινωνικές συνθήκες της εποχής.
Σε διαφορετικό κλίμα, το φιλμ "Με αναμνήσεις και τραγούδια" της Στέλας Παπαστεφάνου παρουσιάζει τη χορωδία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, ενώ το "Όταν αρχίζει το τραγούδι" του Γιάννη Πόθου μας καλεί να μοιραστούμε το ιδιαίτερο τραγούδι μιας νεαρής τυφλής κοπέλας με αυτισμό. Από την άλλη, το γκράφιτι, η τέχνη του δρόμου και του αστικού τοπίου ως μορφή έκφρασης και αντίδρασης, κυριαρχεί στο ντοκιμαντέρ "Ζωντανοί μες το τσιμέντο" του Γιώργου Γκουνέζου, ενώ η ταινία "Fragile" της Μαρίας Λεωνίδα ξετυλίγει το τελετουργικό ταξίδι ενός αγάλματος.
Γυναίκες που χορεύουν (το ανδροκρατούμενο) χιπ χοπ στη σύγχρονη Αθήνα, πρωταγωνιστούν στο ντοκιμαντέρ "Τα θηλυκά είναι εδώ" της Ναταλίας Κουτσούγερα, ενώ το "Dancing to Connect - Χορεύω άρα επικοινωνώ" των Μαρίας Δαμκαλίδη, Λεωνίδα Κωνστανταράκου και Σταύρου Πετρόπουλου (Alaska), εστιάζει στο ομότιτλο επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού για εφήβους της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Στο ντοκιμαντέρ "Το Χούφταλο" του Χρίστου Καλλίτση, ο ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος περιγράφει μια αθέατη πλευρά της ενδοοικογενειακής βίας, ενώ στο "On. Off." της Ομάδας Ντοκιμαντέρ Animart 2014 ο ποιητής και στιχουργός Μιχάλης Γκανάς συνομιλεί με έξι κατοίκους του Μονοδενδρίου.
Καλλιτεχνικά Πορτρέτα
Από τα ορεινά τοπία των Ανωγείων μέχρι τις ερήμους της Αυστραλίας, εκτυλίσσεται η ιστορία της πολυτάλαντης οικογένειας Ξυλούρη στο ντοκιμαντέρ "Μια Οικογενειακή Υπόθεση" της Αγγελικής Αριστομενοπούλου (φώτο).
Το φιλμ "David Kennedy, Σμιλεύοντας τη Ζωή" του Άγγελου Κοβότσου αποκαλύπτει το ταλέντο και τις εμμονές του γλύπτη Ντέιβιντ Κένεντι. Ο ομότεχνός του Γκέλας Κεσσίδης, Γεωργιανός καλλιτέχνης ελληνικής καταγωγής, πρωταγωνιστεί στο ντοκιμαντέρ "Γκέλας" του Σπύρου Αμοιρόπουλου, ενώ στην ταινία "Samios" της Μαρίας Γιαννούλη ο ζωγράφος Παύλος Σάμιος μας προσκαλεί να γνωρίσουμε τον καλλιτεχνικό κόσμο του.
Το ντοκιμαντέρ "Ο Εθνικός Κωστής Παλαμάς - Το υπέρτατο λουλούδι του λόγου" του Σταμάτη Τσαρουχά (φώτο) φωτίζει τις άγνωστες πτυχές του σπουδαίου εθνικού μας ποιητή, ενώ το "Σ’ αγαπώ. Ελογοκρίθη!" του Φώτη Συμεωνίδη εστιάζει στον ποιητή της Θεσσαλονίκης Τόλη Νικηφόρου. Στο "Lowland του Μένιου Καραγιάννη", ο συνθέτης Απόστολος Δημητρακόπουλος μυεί το κοινό στο ιδιαίτερο σύμπαν του δημιουργού, ενώ στο ντοκιμαντέρ "Διώνη" του Θάνου Ψυχογυιού το γυναικείο πολυφωνικό φωνητικό σχήμα Διώνη αποκαλύπτει στον θεατή πόσο δημιουργικά συνδυάζεται το παραδοσιακό με το σύγχρονο τραγούδι.
Αναλυτικά τα 63 ελληνικά ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, είναι τα εξής:1. Φασισμός Α.Ε. του Άρη Χατζηστεφάνου
2. Burning From The Inside της Μάρσιας Τζιβάρα
3. Απόδραση Από Την Αμοργό του Στέλιου Κούλογλου
4. WHAT POLITICA – Μια Απολιτίκ Ποδοσφαιρική Ιστορία του Τάσου Αλευρά
5. Agora–Από τη Δημοκρατία στις Αγορές του Γιώργου Αυγερόπουλου
6. A Haircut Story της Δανάης Στυλιανού
7. We Are Fucked Sunshine! της Δέσποινας Γραμματικοπούλου
8. Non Omnis Moriar της Θεοδοσίας Γραμματικού
9. Emery Tales των Σουζάνε Mπάουζινγκερ και Στέλιου Ευσταθόπουλου
10. Το Ψάρι στο Βουνό – Πέραμα της Στρατούλας Θεοδωράτου
11. Εγώ Και Οι Άλλοι της Θέλγιας Πετράκη
12. Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη
13. Μίλαντ, Ο Πλανήτης Μου του Μενέλαου Καραμαγγιώλη
14. Sam Roma – Είμαστε Τσιγγάνοι της Μαρίνας Δανέζη
15. Ο Θεός Δεν Μοιράζει Καραμέλες του Βαγγέλη Καλαμπάκα
16. A Place for Everyone των Άγγελου Ράλλη και Χανς Ούλριχ Γκεσλ,
17. Excision της Βικτώριας Βελλοπούλου
18. The New Plastic Road των Άγγελου Τσαούση και Μυρτώς Παπαδοπούλου
19. Προσκύνημα των Μαριάννας Αστρακά και Γιώργου Φωτιάδη
20. Πέρασα κι Εγώ Από Κει Κι Είχα Παπούτσια Από Χαρτί του Βασίλη Λουλέ
21. Παπόριας του Στρατή Βογιατζή
22. Μ’ ένα Σμπάρο Δυο Τρυγόνια της Λώρας Μαραγκουδάκη
23. Χαίρε Και Πιεί Ευ της Λένας Αθανασοπούλου
24. Καλιαρντά της Πάολας Ρεβενιώτη
25. Μάνα της Βάλερυ Κοντάκος
26. Ψ της Καλλιόπης Λεγάκη
27. ΕΣΥ Να Με Θυμάσαι του Κωστή Κεκελιάδη
28. Μάλλον… της Άννας Κεσίσογλου
29. Στη Φωλιά του Χρόνου του Αλέξανδρου Παπαηλιού
30. Little Island του Άγγελου Ψωμόπουλου
31. Η Αρχαιολόγος του Κίμωνα Τσακίρη
32. Ολυμπία του Σταύρου Ψυλλάκη
33. Un Condor του Γιάννη Κολόζη
34. Dan Georgakas – Επαναστάτης της Διασποράς του Κώστα Βάκκα
35. Παύλος-Ένας Ασυνήθιστος Βασιλιάς του Νίκου Πολίτη
36. La Vida Pura του Παναγιώτη Ευαγγελίδη
37. Έλντα, Μια Γέννα του Χρίστου Ξενιτόπουλου
38. Νανά της Λάρα Κρίστεν
39. Αρκαδία Χαίρε του Φίλιππου Κουτσαφτή
40. Πυρπόληση Γυναικών στην Καλή Συκιά-«Ολοκαύτωμα» από Γερμανούς Ναζί Κατά Τη Διάρκεια Της Κατοχής του Τάσου Μπιρσίμ
41. Γεγονότα στη Φώκαια 1914 των Ανιές Σκλάβου και Στέλιου Τατάκη
42. Χαλκηδόνα του Γρηγόρη Οικονομίδη
43. Παράδοξη Πατρίδα του Νίκου Ασλανίδη
44. Αμαρτωλά Κρανία; του Μανώλη Δημελλά
45. Πολυαγαπημένες Μέρες του Κωνσταντίνου Πατσαλίδη
46. Το Πέρασμα Του Κομήτη Ρεμπώ από την Κύπρο του Κώστα Νταντινάκη
47. Εδώ Δεν Υπάρχει Άσυλο του Μιχάλη Καφαντάρη
48. Με Αναμνήσεις Και Τραγούδια της Στέλας Παπαστεφάνου
49. Όταν Αρχίζει Το Τραγούδι του Γιάννη Πόθου
50. Ζωντανοί Μες Το Τσιμέντο του Γιώργου Γκουνέζου
51. Fragile της Μαρίας Λεωνίδα
52. Τα Θηλυκά Είναι Εδώ της Ναταλίας Κουτσούγερα
53. Dancing to Connect – Χορεύω Άρα Επικοινωνώ των Μαρίας Δαμκαλίδη, Λεωνίδα Κωνστανταράκου και Σταύρου Πετρόπουλου
54. Το Χούφταλο του Χρίστου Καλλίτση
55. On. Off. της Ομάδας Ντοκιμαντέρ Animart 2014
56. Μια Οικογενειακή Υπόθεση της Αγγελικής Αριστομενοπούλου
57. David Kennedy, Σμιλεύοντας Τη Ζωή του Άγγελου Κοβότσου
58. Γκέλας του Σπύρου Αμοιρόπουλου
59. Samios της Μαρίας Γιαννούλη
60. Ο Εθνικός Κωστής Παλαμάς-Το Υπέρτατο Λουλούδι Του Λόγου του Σταμάτη Τσαρουχά
61. Σ’ Αγαπώ. Ελογοκρίθη! του Φώτη Συμεωνίδη
62. Lowland του Μένιου Καραγιάννη
63. Διώνη του Θάνου Ψυχογυιού
Το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου Αιώνα, θα διεξαχθεί από την Παρασκευή 13 Μαρτίου, μέχρι και την Κυριακή 22 Μαρτίου