Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Τονίζουν πως «το κείμενο αυτό, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα υπαρκτά προβλήματα αλλά οι προτάσεις του δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία σοβαρή κρίση στην Ανώτατη Εκπαίδευση».
«Δεν αποτελεί τη βάση διαλόγου για ένα νέο ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, το κείμενο διαβούλευσης τους υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», αποφάσισε το κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) ΤΕΙ σε ειδική διευρυμένη συνεδρίασή του χθες, και έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία των καθηγητών ΤΕΙ, «θεωρεί ότι το κείμενο αυτό, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα υπαρκτά προβλήματα αλλά οι προτάσεις του δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία σοβαρή κρίση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ειδικά όσον αφορά τα θεσμικά ζητήματα των ΤΕΙ, τα αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη προχειρότητα, με έλλειψη σεβασμού στην ιστορία των ιδρυμάτων και στις προσπάθειες που έχουν κάνει για την παροχή υψηλού ακαδημαϊκού έργου. Η αντιμετώπιση τους ως Ιδρυμάτων δεύτερης κατηγορίας στα πλαίσια της Ανώτατης Εκπαίδευσης ακυρώνει κάθε πιθανότητα θεσμικής ολοκλήρωσής τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε κλείσιμο ή μαρασμό».
Ειδικότερα οι καθηγητές των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων υποστηρίζουν:
Οι αλλαγές που προτείνονται θίγουν το Δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης εκπαίδευσης.
Οι αλλαγές στη διοίκηση των Ιδρυμάτων, καταργούν το αυτοδιοίκητο, που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και επιπλέον δυσχεραίνουν τη λειτουργία τους λόγω της διαρχίας.
Καταργείται, η υποχρέωση της πολιτείας να χρηματοδοτεί τα ΑΕΙ και τα ιδρύματα εξαναγκάζονται να αναζητούν πρόσθετους ιδιωτικούς πόρους.
Δεν κατοχυρώνεται ο κεντρικός στόχος της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ιδρυμάτων: ποιοτικές σπουδές με αξία που οδηγούν σε αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Η γενικευμένη εισαγωγή των φοιτητών στη Σχολή (και ίσως και στο ίδρυμα), θα οδηγήσει στην αποσύνδεση κάθε έννοιας επαγγελματικού δικαιώματος των νέων αποφοίτων από τα πτυχία τους και θα κόψει τον «ομφάλιο λώρο» των παλαιών αποφοίτων από τα τμήματα που αποφοίτησαν.
Δεν διασφαλίζεται ο ενιαίος χώρος της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και αναφοράς της. Διαφοροποιούνται οι βαθμίδες του ακαδημαϊκού προσωπικού ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και από τα δεύτερα αφαιρείται κάθε δυνατότητα διεξαγωγής θεσμοθετημένης έρευνας και ολοκληρωμένου κύκλου μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών.
Η Ομοσπονδία πάντως δηλώνει ότι συμμετέχει σε διάλογο για αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση με την προϋπόθεση αυτός να είναι ειλικρινής, χωρίς εκβιασμούς και προειλημμένες αποφάσεις καθώς και να λαμβάνει υπόψη του τις προτάσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό θεωρεί θεμελιακά τα εξής:
Αναδιαμόρφωση μίας ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, στην οποία θα αντιμετωπίζονται ισότιμα όλα τα επιστημονικά και τεχνολογικά αντικείμενα.
Ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ.
Η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση, με όργανα διοίκησης που εκλέγονται από την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Η κρατική χρηματοδότηση πρέπει να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των ιδρυμάτων για ποιοτική εκπαίδευση και έρευνα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Τα τμήματα αποτελούν τη βασική ακαδημαϊκή μονάδα οργάνωσης των σπουδών.
Σε περίπτωση που το υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του όπως αυτές εκφράζονται στο κείμενο διαβούλευσης, καταλήγει η Ομοσπονδία των Καθηγητών, τότε θα προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις, σε συνεργασία με όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.
Πηγή: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ