Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ημαθίας, κ. Μιχάλης Χαλκίδης, με αφορμή την κατάθεση του Σχεδίου του Προϋπολογισμού 2011 και τη δραματική μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) στα 8,5 δισ. ευρώ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τα ψέματα του ΠΑΣΟΚ, για την ανάπτυξη της χώρας και τα Στρατηγικά Σχέδια που υποσχέθηκε ο Πρόεδρός του, αποκαλύπτονται με την κατάθεση του Σχεδίου του Προϋπολογισμού 2011. Η μέχρι τώρα πορεία του κυβερνητικού έργου στον Τομέα των Υποδομών σε συνδυασμό με τα πραγματικά δεδομένα στην κατασκευή των Δημοσίων Έργων, καθώς και η προβλεπόμενη μείωση του Π.Δ.Ε. για το έτος 2011στο ποσόν των 8,5 δισ. ευρώ, θέτουν οριστικά την ταφόπλακα στην ανάπτυξη της χώρας και ιδιαίτερα στον κλάδο των κατασκευών.
Υπενθυμίζουμε ότι στον Προϋπολογισμό του 2009 το Π.Δ.Ε. είχε ανέλθει στο ποσό των 9,58 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια, στον πλασματικό Προϋπολογισμό του 2010 που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία για το αρχικό ποσό των 10,3 δισ. ευρώ, δηλαδή με ενίσχυση κατά 8,4% έναντι του 2009, ανακοινώθηκε κατ? αρχήν ο περιορισμός του Π.Δ.Ε. κατά 500 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια περιορίσθηκε άλλες δύο φορές, λόγω Μνημονίου, για να καταλήξει στα 8,5 δισ. ευρώ.
Τώρα, ευθύς εξ αρχής, ανακοινώνεται Π.Δ.Ε. 8,5 δισ. ευρώ, ποσό για το οποίο υπάρχει εύλογη ανησυχία αν θα παραμείνει στο ύψος που προϋπολογίζεται.
Τα πραγματικά στοιχεία του Προϋπολογισμού που δεν παρουσιάστηκαν, αποδεικνύουν τα εξής εντυπωσιακά:
1. Τον Σεπτέμβριο 2010 ο κ. Ρέππας προανήγγειλε δημοπράτηση έργων ύψους 400 εκατ. ευρώ, μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ τον Ιούνιο 2010 είχε εξαγγείλει την δημοπράτηση έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ. Δεν έχει γίνει τίποτε από τα δύο.
2. Με την ανάληψη των καθηκόντων της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ανακοινώθηκε από τον Υπουργό κ. Ρέππα (την 16η Δεκεμβρίου του 2009) η αναστολή των διαδικασιών ορισμένων μεγάλων έργων που ανακοινώθηκαν από τη Ν.Δ., στα οποία περιλαμβάνονται:
- οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού,
- η Γ? Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας και
- το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι.
Καμία κινητικότητα στα παραπάνω έργα.
3. Από τα στοιχεία του ΣΑΤΕ (Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών) δεν δημοπρατήθηκε κανένα έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ μέσα στο 2010.
4. Η συμμετοχή του κλάδου των Κατασκευών στο ΑΕΠ βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 12 ετών, μόλις σε 3,9%, από 5,3% στο πρώτο τρίμηνο του 2009.
Μέσα στο άκρως δυσμενές αυτό οικονομικό περιβάλλον, δεκάδες Ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες και με το πρόβλημα της αφερεγγυότητας κάποιων από τους πελάτες τους. Ένας από αυτούς και μάλιστα ο μεγαλύτερος είναι και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, ο οποίος εκτιμάται ότι οφείλει, αυτή τη στιγμή, περίπου 1,5 δισ. ευρώ για έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Και όμως! Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου περιδιαβαίνει την χώρα, εξαγγέλλοντας νέα μεγάλα έργα προϋπολογισμού πολλών δισ. ευρώ, ενώ πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη ανακοινώθηκαν στους εμβρόντητους πολίτες, όχι μία, αλλά δύο υποθαλάσσιες αρτηρίες και μία ζεύξη του Θερμαϊκού?
Πάλι καλά θα λέγαμε, αφού η κυβέρνηση έχει πλέον απωλέσει κάθε ίχνος σοβαρότητας. Οι πολίτες της χώρας, καθώς και οι τεχνικοί φορείς έχουν κορεστεί από εξαγγελίες και προτάσεις της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που αδυνατεί να δώσει την παραμικρή πνοή ανάπτυξης και καθημερινά δημιουργεί, με τη λαθεμένη πολιτική της, νέες στρατιές ανέργων. Καταφεύγει στην εύκολη λύση της αύξησης των φόρων και του ΦΠΑ, αγνοώντας ότι έτσι δεν έρχεται ανάπτυξη.
Με τον Προϋπολογισμό του 2011, έχουμε μια μοναδική ευκαιρία ? σε περίοδο κρίσης - να εκμεταλλευτούμε την κινητήρια ισχύ των Δημοσίων Έργων ως μοχλών ανάπτυξης και αναθέρμανσης της Εθνικής Οικονομίας. Έστω και τώρα, δεν είναι αργά. Καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να συνεκτιμήσει τις εμπεριστατωμένες και υπεύθυνες προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας και να αξιοποιήσει το όπλο αυτό υπέρ των Ελληνικών συμφερόντων. Τα έργα υποδομής πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν ως αντίδοτο στην κρίση».