Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Με το όραμα της βελτίωσης των συνθηκών κίνησης πεζών και οχημάτων και της καλύτερης ποιότητας στο Δήμο Νάουσας και την περιαστική ζώνη, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης η παραλαβή της Α΄ φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης, κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου.
Πρόκειται για «ακτινογραφία» του κυκλοφοριακού προβλήματος που θα δώσει ολοκληρωμένες προτάσεις για τη λύση του προβλήματος που εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή.
Τα 3 στάδια της μελέτης
Η κυκλοφοριακή μελέτη αποτελείται από 3 στάδια
Το στάδιο Α΄ αφορά την απογραφή της υφιστάμενης κατάστασης, τη συλλογή στοιχείων, μετρήσεις, έρευνες και διαμόρφωση προκαταρκτικών προτάσεων.
Το Β΄ Στάδιο θα περιλαμβάνει: Επεξεργασία της Προκαταρκτικής Πρότασης, όπως αυτή θα έχει διαμορφωθεί μετά την συνεργασία του Μελετητή με τους Αρμόδιους Φορείς - Διαμόρφωση της τελικής πρότασης με προτάσεις για άμεσες επεμβάσεις - Προτάσεις για την οργάνωση στάθμευσης - Προτάσεις για μεσοπρόθεσμες - μακροπρόθεσμες επεμβάσεις (σηματοδοτήσεις - νέες διανοίξεις - χώροι στάθμευσης κ.λπ.).
Το Στάδιο Γ΄ θα περιλαμβάνει: Την μελέτη σε επίπεδο Οριστικής μελέτης οδοποιίας των εξής τριών ισόπεδων κόμβων: Συμβολή των οδών Χ. Πετρίδη ? Γρηγ. Λόγγου ? Σφαγείων ? Επαρχιακής οδού ? Οδού προς Πανεπιστήμιο (Κόμβος Φόρου)
Συμβολή των οδών Αγ. Αθανασίου ? Γεννηματά (Ανοίξεως) ? Αλωνίων (Κόμβος Πυροσβεστικής) Συμβολή των οδών Στουμπάνων ? Γ. Σεφέρη ? Αρ. Κόκκινου ? Αγ. Θεολόγου (Κόμβος Ευαγγελίστριας)
Απογραφή Υφιστάμενης Κατάστασης Μετρήσεις & Έρευνες
Για την απογραφή της υφιστάμενης κατάστασης πραγματοποιήθηκε απογραφή του οδικού δικτύου, απογραφή προσφοράς στάθμευσης παρά την οδό και εκτός οδού, έρευνα ζήτησης στάθμευσης ημερήσιας και βραδινής, 24ωρες μετρήσεις με αυτόματους μετρητές κυκλοφορίας σε 27 διατομές του οδικού δικτύου, μετρήσεις στρεφουσών κινήσεων σε 42 κόμβους του δικτύου της πόλης και έρευνα εναλλαγής στάθμευσης στο κεντρικό τμήμα της πόλης. Απώτερος σκοπός είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας και η μείωση καθυστερήσεων, η βελτίωση επιπέδου προσβασιμότητας, η οδική ασφάλεια, οργάνωση κυκλοφορίας προς κύριες και επαρχιακές οδούς, καθώς και η βελτίωση στάθμευσης των οχημάτων.
Για κάθε οδικό τμήμα, απογράφηκαν τα εξής χαρακτηριστικά: πλάτος οδοστρώματος και πεζοδρομίου, η κατάσταση και το είδος του οδοστρώματος- πεζοδρομίου, η κατακόρυφη σήμανση, οι διαβάσεις πεζών, το καθεστώς στάθμευσης, οι διαδρομές και οι στάσεις των λεωφορείων, οι πιάτσες των ταξί και οι κύριες χρήσεις γης.
Για την προσφορά και τη ζήτηση της στάθμευσης δημιουργήθηκε χάρτης που διαγράφεται η κάθε πλευρά του οικοδομικού τετραγώνου και αφορούν τις θέσεις στάθμευσης εκτός οδού, θέσεις στάθμευσης παρά την οδό, οι δημοτικοί χώροι στάθμευσης, τμήματα ελεγχόμενης στάθμευσης και οι θέσεις ταξί και λεωφορείων.
Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης
Παράλληλα για την απογραφή ελήφθησαν υπό ψη οι χώροι πρασίνου και αναψυχής, οι εκκλησιαστικοί χώροι, η κατοικία, το εμπόριο, οι δημόσιες υπηρεσίες και οι τράπεζες, ακάλυπτοι χώροι και εγκαταλελειμμένα κτήρια, το νοσοκομείο κ.τ.λ. Ορισμένα χαρακτηριστικά για την απογραφή της υφιστάμενης κατάστασης του οδικού δικτύου, των πεζοδρομίων έχουν ως εξής: Το 91% των τμημάτων του οδικού δικτύου είναι ασφαλτοστρωμένο, ενώ το πλάτος των οδοστρωμάτων είναι μικρότερο από 4 μέτρα στο 16% των τμημάτων, από 4-6 μέτρα στο 54%, από 6-8 μέτρα στο 22% κ.τ.λ. Όσον αφορά στα πλάτη των πεζοδρομίων το 33% των τμημάτων του οδικού δικτύου δεν έχουν πεζοδρόμια, ενώ το 50% των πεζοδρομίων είναι πλακόστρωτο με εξαίρεση το 10% που είναι χωμάτινο.
Όσον αφορά την οριζόντια σήμανση καταγράφηκαν αρκετά προβλήματα λόγο της έλλειψης συντήρησης. Προβλήματα παρουσιάζονται και στην κατακόρυφη σήμανση, αλλά και στα φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου σε συνδυασμό με τους δρόμους διπλής κατεύθυνσης, στα περιορισμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των γεφυρών του ποταμού της Αράπιτσας στις οδούς του Νοσοκομείου και της Εθνικής Αντίστασης, καθώς και στο νέο οδικό τμήμα της ΕΠ.Ο. 3 που έχει μονή κατεύθυνση κυκλοφορίας. Μερικές από τις προκαταρκτικές προτάσεις που ειπώθηκαν αφορούν παρεμβάσεις στην κεντρική περιοχή, στους 3 κόμβους του Δήμου (Φόρος- κόμβος της Πυροσβεστικής- και στην Ευαγγελίστρα), ενώ από τις σημαντικότερες προτάσεις για τη ρύθμιση του οδικού δικτύου αφορά τη διπλοδρόμηση της οδού Ζαφειράκη.
Ομοφωνία πλην της ΛΑΣ
Μετά την παρουσίαση της Α΄ φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης, ακολούθησαν από τους δημοτικούς συμβούλους διευκρινιστικές ερωτήσεις, ενώ διατυπώθηκαν διαφωνίες για κάποια σημεία σημεία. Τελικώς πλην της παράταξης ΛΑΣ που διαφώνησε με το σχέδιο το οποίο συνδυάζει και την κατασκευή πάρκινγκ στη πλατεία, το σώμα αποφάσισε ομόφωνα να παραλάβει τη μελέτη έτσι ώστε να προχωρήσουν οι μελετητές και στα επόμενα στάδια.
Πηγή: neovima.gr