Αρχείο
- Παρασκευή, 03 Απριλίου 2015
Με αφορμή τα προβλήματα που έχουν προκύψει στο χώρο της εκπαίδευσης, σχετικά με τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις των σχολικών μονάδων ο Βουλευτής Ημαθίας Μιχάλης Χαλκίδης επισκέφθηκε στα γραφεία τους, τους Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Διαμαντόπουλο Διονύσιο και Φλιτούρη Ευθύμιο, αντίστοιχα και συζήτησε μαζί τους, τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει ο Νομός μας σε θέματα σχετικά και είχε σειρά επαφών με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών , γονείς καθώς και τον αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καραπαναγιωτίδη για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Ύστερα από τις επισκέψεις αυτές για τα θέματα της εκπαίδευσης γενικότερα, αλλά και ειδικότερα ο Βουλευτής έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Οι συνεχιζόμενες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελούν για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρώτη προτεραιότητα ισοπέδωσης των πάντων. Οι συνεχείς αλλαγές σε όλους του τομείς της εκπαίδευσης και η αντίληψη ή τα αλλάζουμε όλα ή όχι, πιστεύουν πως συμβάλει σε μια εκπαίδευση πολύ καλύτερη από εκείνη που είχαμε μέχρι τώρα.
Ο προσχηματικός διάλογος για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η αξιοποίηση των υποδομών καθώς και η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές, δεν είναι τίποτε περισσότερο από το άλλοθι για προειλημμένες αποφάσεις. Δεκάδες σχολεία, τόσο στην επαρχία, όσο και στα αστικά κέντρα με την επιλογή της Κυβέρνησης και του Υπουργείου για συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολείων θα οδηγηθούν αναμφισβήτητα σε κλείσιμο. Από την μια ο νόμος του Καλλικράτη και από την άλλη η ηγεσία του Υπουργείου, συμβάλουν σε μια προοπτική βέβαιης υποβάθμισης της υπαίθρου, όπου οι πολίτες θα βιώσουν τις συνέπειες για μα ακόμη φορά .
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια δημιουργίας συνενόχων στο όλο σχέδιό της, ψάχνοντας και μια πολιτική διέξοδο για τις συγχωνεύσεις των σχολείων, ζήτησε από τις Δημοτικές Αρχές προφασιζόμενη τον διάλογο, τις δικές τους προτάσεις.
Ίσως βέβαια δεν έγινε ή δεν θέλησε να γίνει , κολλημένη στην δική της πολιτική, αντιληπτό ότι πρωταρχικός σκοπός και στόχος του Υπουργείου θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση της παιδείας και όχι η εξοικονόμηση πόρων που θα οδηγήσουν αναμφισβήτητα σε κοινωνικά αδιέξοδα και απαράδεκτες καταστάσεις σχετικές με τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων.
Η προσπάθεια της Κυβέρνησης να μεταφέρει το κόστος στη τοπική αυτοδιοίκηση , άρα σε βάρος των τοπικών κοινωνιών είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά εμφανής. Μια προσπάθεια στην οποία αντιδρούν: οι τοπικές κοινωνίες, οι φορείς, οι Σύλλογοι Γονέων, οι μαθητές οι εκπαιδευτικοί.
Ποιος αλήθεια θα αναλάβει το κόστος της μεταφοράς των μαθητών που είναι ήδη πολύ μεγάλο και θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο; Αυτό δεν είναι σήμερα η αιτία που δεν μεταφέρονται οι μαθητές και έχει οδηγήσει τους δικαιούχους σε μια σειρά διαμαρτυριών; Θέμα για το οποίο ζήτησα σήμερα από τον αντιπεριφερειάρχη κ. Κώστα Καραπαναγιωτίδη να προβεί σε όλες τις ενέργειες, ώστε να δοθεί λύση.
Και εδώ, Καλούμε τον Υπουργό Εσωτερικών να προβεί σε άμεση λύση στο ήδη υπάρχον πρόβλημα .Τον καλούμε, να προβεί σε άμεση υπογραφή της σύμβασης, ώστε να αρχίσει η μεταφορά των μαθητών καθώς και η άμεση απόδοση των χρεών στους δικαιούχους».
Τέλος θα πρέπει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντί να προφασίζεται τον διάλογο, αν πραγματικά θέλει να αναβαθμίσει την εκπαίδευση, να πάρει θέση στα παρακάτω σημαντικά θέματα , δημιουργώντας συγχρόνως ευκαιρίες επίλυσης αυτών: Την υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου
Την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών
Την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής καθώς και μία σειρά άλλων μέτρων και
Καλούμε , την αρμόδια Υπουργό Παιδείας να αναλογισθεί τις ευθύνες και να μην προχωρήσει σε καμία συγχώνευση ή κατάργηση σχολικής μονάδας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, τη συγκέντρωση των μαθητών σε πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες με παράλληλη υποβάθμιση περιοχών ,την αύξηση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς μαθητών και την απώλεια θέσεων εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης, χωρίς να λάβει υπόψη της τις θέσεις των τοπικών κοινωνιών, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών που βιώνουν καλύτερα από τον καθένα μας καθημερινά την εκπαίδευση.